Skip to main content

ක්‍රිකට් රාත්‍රිය - ප්‍රහසනය හා යතාර්ථය තුළ අතරමංවූ ප්‍රේක්ෂකයා

සත්‍යය, ප්‍රහසනය හා ආචාර ධර්ම පද්ධතිය අතර දෝලනය වූ සිද්ධි කිහිපයක් ‍හේතුවෙන් සමාජයේ කථිකාවතක් ඇති කල ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන්ගේ රාත්‍රිය සම්බන්ධව මාගේ අදහස බොහෝවිට ඒක පාර්ශ්වික විය හැක.

ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන්ගේ සංගමය විසින් ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් ආයතයේදි සහයෝගයෙන් ආරම්භවූ ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් ඇගයීමේ සම්මාන උළෙල මෙවර පැවැත් වූයේ එහි නිසි භාරකාරයන්ගෙන් තොරවය. ඊට ප්‍රධාන හේතුව ලෙස සැලකෙන්නේ ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් සංගමක් හරහා ක්‍රිකට් ආයතනය වෙත තම අයිතීන් සපුරා ගැනීම සදහා බලපෑම් එල්ල කිරීමය.

මෙම වසරේ ක්‍රීඩක කොන්ත‍රාත්තු මුදල් සම්බන්ධයෙන් එය සංගමයේ මැදිහත්වීම නොරිස්සූ ක්‍රිකට් බළධාරීන්, එම සංගමය නොපිළිගන්නා බව පවසා ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් හට සෘජුව බලපෑම් එල්ල කලේය. එහිදී වර්ථමාන ක්‍රිකට් ක්ෂේත්‍රයේ ප්‍රධාන භූමිකාවක් උසුලන ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් රැසක් විවිධ පාර්ශව හරහා හෑල්ලුවට පත් කිරීමටද ඔවුන් ක්‍රියාත්මකවිය.

ලොව ජනප්‍රිය චරිතයක් ඒ අවස්ථාවේ සිදුකල ප්‍රකාශයක් මෙහිදී සැලකිල්ලට ගතයුතුය. උපුටා ගැනීම ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන් හැටියට අපිට මුදල පිළිබදව ප්‍රශ්නයක් තිබුනේ නැත. නමුත් මෙය අපේ ජීවන වෘත්තියයි. එසේ කියා ඔවුන් කියන කියන දේට එකග වීමට අපිට නොහැකිය. අප උපයාදෙන මුදල් ඔවුන් භාවිත කරන ආකාරය ඔබ දන්නා බව අපි දනිමු. 2011 ලෝක කුසලානයෙන් පසුව ක්‍රිකට් ආයතනයේ මුදල් පිල්ලි ගැසූ පුද්ගලයන් මේවන විටත් සිටී. උපුටා ගැනීම අවසන්.

ක්‍රිකට් බළධාරීන්ගේ ක්‍රියා කලාපයන් හා ඔවුන්ගේ ඒකාධීපති පාලනය පිළිබදව සමාජයේ ‍නොයෙක් චෝදනා ඇත. එසේම ක්‍රීඩකයන්ගේ ක්‍රියා කලාපයන් හේතුවෙන් සමාජය තුළ ඔවුන් උපහාසයට ලක්වීමද  සාමාන්‍යය.

 නමුත් එය සමස්ථයම නොවන බව අවධාරණය කල යුතුය.

ක්‍රිකට් රාත්‍රිය පිළිබදව ක්‍රිකට් ප්‍රේක්ෂකයාගේ ඇසින්. 

එම රාත්‍රිය වර්ණවත් කිරීම සදහා සංවිධායකයන් විවිධ අංග එක් කර තිබිණ, ඒ සම්බන්ධව කිසිදු ගැටලුවක් නොමැත. එසේම එහිදී සුනිල් පෙරේරා හා පුස්වෙඩිල්ල ගේ නාට්‍යමය අංග දෙක පිළිබදව මේවනවිට කතිකාවක් ගොඩ නැගී ඇත.

පේක්ෂක ඇසින් එහි කිසිදු වරදක් නැත, කලාකරුවා යනු සමාජයේ සිදුවන දුරාචාරයන් ප්‍රසිද්ධියේ විවේඡනය කල හැකි ප්‍රභල චරිත‍යන්ය. එය ඔවුන්ගේ වගකීමය, ඔවුන්ගේ ක්‍රමෝපායන් භාවිතකර සමාජයට පණිවුඩයක් දීම පිළිබදව කිසිදු ගැටළුවක් නැත.

ප්‍රේක්ෂක ඇසින් බලන කල සිංහයාගේ අඩවියට විත්, සිංහයාට අභියෝග කරන්නා සැබවින්ම නිර්භීත චරිතයකි. එවන් කලාකරුවන් වර්ථමානයේ දැකගත හැකිවීම කලාවේ ඉදිරි ගමනට පිටුවහලකි. එසේම ඔවුන්ගේ හාස්‍යය මුසු ඉදිරිපත් කිරීමෙන් ඇස් රතුවීම පිළිබදව මාගේ කිසිදු පසුතැවිල්ලක් හෝ අනුකම්පාවක් නැත. වැරදිකල වුන්ගේ ඇස් රතුවීම දැක සතුටුවීමට වඩා, ඔවුන්ගේ වැරදි කොන්දක් ඇතිව ඔවුන්ගේ අඩවියේදීම රගදැක්වීම පිළිබදව අදාළ කලා කරුවන් පිළිබදව ද්වේෂයෙන් බැලීමේ හැකියාවක් ද නොමැත. ඒ ඔවුන් වැරදිකල වුන් ප්‍රසිද්ධියේ විවේචනය කිරීම හේතුවෙනි.

එසේනම් මෙම සිදුවීම් දාමය සාකච්ඡාවට බදුන්වීමට හේතුව කුමක්ද? 


එදින ජිප්සීස් නායක සුනිල් පෙරේරා විසින් මිනිත්තු 20ක් පුරා පැවැත්වූ හාස්‍ය ජනක අංගයේ බැලු බැල්මට කිසිදු විවේචනාත්මක දෙයක් සිදුවූයේ නැත. ඒ එහිදී පුද්ගලයන් කේන්ද්‍ර ගතකරගනිමින් පහර ගැසීමක් සිදු නොවූ නිසාවෙනි.

දේශපාලන ක්ෂේත්‍රයේ චරිත පාදක කරගනිමින් හාස්‍යයජනක ඉදිරිපත් කිරීම් සිදුවුවත් එම රාත්‍රියේදී එම ස්ථානය එම අවස්ථාවට යොදාගැනීම පිළිබදව විවේචනයක් නොමැත. ඇත්නම් ඒ දේශපාලන අභිමතාර්ථයන් ඇතිව අදාළ අවස්ථාවට සහභාගීවූවන්ට පමණි. එම අංගය ඇත්තෙන්ම මනාව නිර්මාණය වූවක් ලෙස සැලකිය හැක්කේ එහි අන්තර්ගතය වෘත්තීමය තත්වයක පැවතීම හේතුවෙන්.

නමුත් දෙවැනි අංගයේදී ඉහත කරුණු බොහේමයක් මගහැරී තිබිණ. ඊට හේතුවන්නට ඇත්තේ ඔවුන්ගේ ප්‍රධාන හාස්‍යොත්පාදනය පුද්ගලයන් පදනම්කර ගනිමින් නිර්මාණය වූවක් වීම හේතුවෙන් විය හැකිය. එම අංගයේ අන්තර්ගතවූ ඇතැම් කරුණු කිසිවෙකුටවත් සැගවිය හැකි කරුණු නොවීය.

ගුවන් යානයක දොර විවෘත කිරීම, ඇයි මීට කලිං මාව දැකල නැද්ද,  විශ්‍රාම ගැනීමට කාලය එළඹුනද ක්‍රිකට් ක්‍රීඩා කිරීම, ඉන්දීය රියැලිටි තරගයක නර්ථනයේ යෙදීම හා ක්‍රිකට් විචාරයේදී සිංහල වචන නොදැනුවත්ව කටින් පිටවීම එම ප්‍රසිද්ධ කරුණුය.

නමුත් ඒවා භාවිත කල ආකාරය පිළිබදව ගැටළු ඇත, එහි විශේෂත්වය වන්නේ මෙම අවස්ථාව අදාළ ක්‍රි‍ඩකයන්ගේ වර්ණවත්ම රාත්‍රිය වීම හේතුවෙනි. එම හාස්‍යොත්පාදක අංගයෙහි සමස්ථයකට පහර ගැසීමක් දැකිය නොහැකි විය. අදාළ ක්‍රීඩකයන් කිහිප දෙනෙකු පදනම්කරගනිමින් ලියවෙන ලද තිරපිටපතක් අනුව රූපනයෙහි යෙදුන පිරිස, සමූහ ලෙස ක්‍රිකට් ක්‍රීඩාව හා ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයා හෑල්ලුවට ලක් කල බව මාගේ මතයයි.

සම්පූර්ණ තිර පිටපත පුරා ලියැවී තිබුනේ, ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් කණ්ඩායමේ නොහැකියාවයි. එනම් ලෝක කුසලානයක් ජයගැනීමේ නොහැකියාවයි. ඒ සදහා විවිධ උපක්‍රම යෙදීම කල අතර, ක්‍රිඩකයන්ගෙන් සිදුවූ මානුෂික අතපසුවීම් හාස්‍යයට ලක් කිරීමද සිදුවිය.

මෙහිදී අවධාරණය කලයුතු කරුණක් ඇත. ශ්‍රී ලංකාවට 1996න් පසුව ලෝක කුසලානයක අවසන් තරගයකදී ජයගැනීමට නොහැකි විය. නමුත් මතකයේ රදවාගත යුතුවන්නේ ඔවුන් සැම විටම දෙවැනි වටයට හෝ සුදුසුකම් ලබාගැනීමට තරම් ශක්තිමත් කණ්ඩායමක් බවයි. ඔබ උපහාසයට ලක්කරන ශ්‍රී ලංකා ක්‍රීඩකයන් අර්ධ අවසන් පූර්ව වටයට හෝ පිවිසීමට දක්ෂ කණ්ඩායමක් බව බොහෝවිට ප්‍රේක්ෂකයන්ට අමතක වන්නේය.

සමස්ථයක් ලෙස ගත්කල එහිද කිසිදු වරදක් නැත, නමුත් හැල්ලුවට ලක්වෙන්නාගේ සිය මංගල රාත්‍රියට ආරාධනයක් අනුව පැමිණි පිරිසක් වෙතිනි,  එසේම තම නෑ හිත මිත්‍රාදීන් ඉදිරියේ ඔවුන්ව හෑල්ලුවට ලක් කිරීම මානුෂියව සාධාරණීයකරණය කල හැකිද?

හාස්‍යයෙන් පිරි අංග ඉදිරිපත් කිරීම එම අවස්ථාව අනුව සිදුකල යුතු බව මාගේ මතය වේ.  පුස්වෙඩිල්ල නම්වූ පිරිසගේ අංගය නැවත නැවත නැරඹීමෙන් මා සමග එකගවනු නොඅනුමානය.

එ‍හිදී සිනාහඩින් පිරීයන ශාලාවේ හඩ ඇසීමෙන් එම අවස්ථාව සදහා එක්ව සිටි පිරිසද මීට යහපත්  ප්‍රතිචාර දැක්වූ බවට තර්ක කරනු ඇත. නමුත් ඔවුන් අතර සිටි එක් පුද්ගලයෙකු එම අවස්ථාවේ අපහසුතාවයට පත්වනවා දැක නැතිව ඇත. ඔහු පිළිබදව ඔහුගේම හිතෛෂීන් අවඥාවෙන් සිනාසෙනු නොදුටුවා විය හැක. හාස්‍යය යනු එයයි. ඔබ වැරදි කල බව පිළිගන‍්නේ නම් අපහාස විදීමටද සිදුවෙන බව ඔබ තර්ක කරනු ඇත.
අවාසනාවකට ඔබේ තර්කය ගොඩ නැගෙන්නේ ශ්‍රී ලංකා නාමය ලොව සිව්කොන ගෙන යෑමට දායකවූ ඔබේ කාලයේ වීරයෙකුට එරෙහිව වන බව ඔබට නොහැගෙනු ඇත.

කෙනෙකුට වරදක් සිදුවීමට මනුෂ්‍ය ස්වභාවයයි, නමුත් ඔහුගේ මංගල රාත්‍රියේ තම නෑදෑ හිතවතුන් ඉදිරියේ අපහාසයට ලක්වීම ඔබට අනුමත කල හැකිද?

එය ඔවුන්ගේ රාත්‍රිය ද?

ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන්ගේ දක්ෂතා ඇගයීම සදහා පවත්වනු ලබන සම්මාන රාත්‍රියේ අයිතිය එදා මෙදා තුර ශ්‍රී ලංකාව තුළ දේශීය මෙන්ම ජාත්‍යන්තරව ක්‍රීඩාකල සියළුම ක්‍රීඩකයන්ගේ රාත්‍රිය වෙයි. එම සම්මානය ඔවුන් සිය වටිනාකාලය වැයකරමින්, අ‍ග ලේ මස වැයකිරීම සදහා පිදෙන තුටු පඩුරක් ලෙස සැලකිය හැකිය. එක් වසරකදී සෑම සියළු දෙනාහට  සම්මාන හිමිකරගත නොහැක. නමුත් ක්‍රීඩක ප්‍රජාව එම රාත්‍රියට සහභාගීවන්නේ හද පිරි සතුටකිනි. ඒ ඔවුන්ගේ සහෘදයින් සිය කැපවීමේ ප්‍රථිපලයක් ලෙස සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබීම දැක ගැනීමටයි.

ජ්‍යේශ්ඨ හා විශ්‍රාමික ක්‍රීඩකයන් මීළග පරපු‍ර දෙස ආඩම්බර වීමට මෙය අවස්ථාව කර ගනී.

සැලකිය යුතුයු - එම අවස්ථාවේ සම්මානයෙන් පිදුම් ලද සියළුම ක්‍රීඩකයන් පෙර වසරේදී පෑ දස්කම් අනුව සම්මාන ලැබීය. සම්මාන කිහිපයක් හැරුණු කොට.

ඒ අනුව ගත්කල, එවන් අවස්ථාවක පැවැත්වූ හාස්‍යෝත්පාදක අංගයක් හේතුවෙන් රටේ ක්‍රීඩක ප්‍රජාවගේ අභිමානය හෑල්ලුවට ලක්වීම අනුමත කල හැකිද?

හැගීම් පාළනය කරගනිමින් බුද්ධියෙන් තීරණගැනීම ඔබ සතුයි.

කලාකරුවා සම්බන්ධව කිසිදු විවේඡනයක් නොමැත, නමුත් අවස්ථානුකූලව පිටපත් සකස්කර ගත්තේනම් සදාචාර සම්පන්න නිර්මාණයක් අත්විදීමේ ඉඩකඩ තිබිණ.

ශ්‍රී ලංකව යනු සාඩම්භර අතීතයකට හිමිකම් කියන සංස්කෘතියට, සදාචාරයට හා අභිමානයට මූලිකත්වය දෙන රටක් බව මාගේ මතයයි.

එය සාපේක්ෂයි...

සත්‍යය, හාස්‍ය, සදාචාරය, සම්ප්‍රදාය හා අචාර ධර්ම එක් මාවතක ගමන් නොකරයි බුද්ධිමත් ඔබ අවස්ථානුකූලව නිවැරදි මග තීරණය කල යුතුය..

සංවාදයට විවෘතයි...

සුනිල් පෙරේරාගේ ගීතමය නිර්මාණය (දෙරණ වීඩියෝ )


 පුස්වෙඩිල්ල නිර්මාණය කල හාස්‍යෝත්පාදක නිර්මාණය ( වීඩියෝ - c)



Comments

Popular posts from this blog

ජාතික ගීය හෝ ජාතික ධජය, අන්තවාදය පෙන්වන ආභරණයන් නොවේ..

ජාතික ගීය හෝ ජාතික ධජය, ජාතික ධජයේ වර්ණයන් යනු තොපේ ජාතිය හෝ ධර්මය පෙන්වන ආභරණයන් නොවේ.. එය ජාත්‍යාලය, දේශාභිමානය‍‍‍ හා දේශයේ පෞඪත්වය පෙන්වන ජාතියේ අනන්‍යතාව යයි.  ජාතිය යනු ශ්‍රී ලාංකික ජාතියයි.  ලංකාවේ සම"හරක්" වැනි පටු අරමුණු සහිත වූවන් ඉන්දියාව වැනි රටක රජවී සිටියානම් ඔවුන්ගේ ජාතික ගීය භාශා 1000 කින් පමණ remix වන්නට ඉඩ තිබුණි.  සරල උදාහරණයක් - ඉන්දියාව හා දකුණු අප්‍රිකාව අතර 20-20 ලෝක කුසලානයේ තරගයෙන් පසුව, ඉන්දීය ජාතික කොඩියේ වර්ණයන් ගෙන් යුතුවූ සමරු ලෙහෙන්සුවක් මා දෝනී වෙත ලබාදී ඔහුගෙන් සමරු සටහනක් ඉල්ලූ අවස්තාවේ ඔහු ඔහුගේ කැප් එක මට ලබාදී පැවසුවේ. කෙදිනකවත් ඉන්දියානුවෙකු තම ජාතික කොඩියට හෝ තම රටට අගෞරව නොකරන බවයි.  (මට දෝනී පේන්න බැරි චරිතයකි)  ඔවුන් තුළ ඇති දේශාභිමානය‍‍‍..... ඔවුන්ගේ ජාතික අනන්‍යතාවය මතු පරපුර වෙනුවෙන් ඉතිරිකොට ඇත.

Blogged: බයියන් - ටොයියන් - කබ්බන් හා රූකඩ අතර සිරවුන තරුණ චන්ද

එවකට නිදහස් පක්ෂය ලෙස පිරිසක් හිටපු ජනපති දිනවීමට දිවිහිමියෙන් කටයුතු කලේය. නමුත් අවසානයේ ඔහුට පරාජය වීමට සිදුවිය. නිදහස් පක්ෂයේම වුවත් එහි විරුද්ධ පක්ෂ හා කඳුවුරු බැඳි එවකට සෞඛ්‍ය ඇමතිවරයා ජනපති විය. පරාජිත පාක්ෂිකයන් හා ජයග්‍රාහී පාක්ෂිකයන් කාකොටා ගැනීම ආරම්භ කලේය. පරාජිත පාක්ෂිකයන් තම පරාජිත හැඟීම පිට කලේ, ‍ජාතිවාදය, යුද මානසිකත්වය, හා පුද්ගල චරිත පදනම් කරගනිමිනි. ඒ ඔවුන් එම තත්වයට පත්කල ජනතාවගේ නි‍යෝජිතයන් කියාගන්නා පිරිසක් හේතුවෙනි. ජයග්‍රාහී පාක්ෂිකයන්, සතුට භුක්තිවිඳීම ආරම්භ කලේ ජයග්‍රහණය සැමරීම පසෙකලා පරාජිතයන්ගේ හැඟීම් වලට පහර දෙමිනි. එයද මහජන නියෝජිතයන් යැයි කියාගන්නා පිරිසකගේ අවශ්‍යතා පිරිමැසීමක් විනා අන් කිසිවක් නොවේ. පරාජිතයන්, නැවත නැගී සිටීමට සියලු උත්සාහයන් දැරීම ‍ස්වාභාවිකය. ඒ අනුව නිදහස් පක්ෂය කටයුතු කරනවාද යන්න සැක උපදවයි. ඔවුන් එය පසෙකලා ජයග්‍රාහී පක්ෂයේ ඕනෑ එපාකම් ඉටුකිරීමට සෘජුව හා වක්‍රව වපසරිය සකසමින් සිටී. නැවත බලය තහවුරු කරගැනීමට ඇතැම් බලවේග පෙළගැසෙද්දී හිටපු ජනපතිවරයා තම ලේ දහඩිය වැයකල ප්‍රධාන පක්ෂය ඊට සහභාගීවීම ප්‍රසිද්ධියේ ප්‍රතික්ෂේප කලේය. එසේ...

Facebook Fan page Count in Simple Text HTML

Step 1 – Get API Key, Application Secret & Page ID These are the three mandatory information you’ll need to get things started. API Key and Application Secret Sign in to your Facebook and click on Developer ‘s link on the site bar. (If you don’t have a Developer’s account, you will have to sign up for one first) Click " Set Up New Application ". Enter any application name, agree to the Facebook terms and click "Create Application ". Note: We are not going to create a real application, but we’ll need to go through these processes to get a API Key and Application Secret . On the next page, you should be able to see your personal API Key and Application Secret . Copy it down somewhere or leave the browser window open. Page ID Page ID is the ID of your Facebook Fan Page . If you don’t have a Facebook Fan page, you’ll have to first create one. To get the ID of your Fan page, click edit page , and look for your ID (numbers) at the end of the URL – http:...